vineri, 27 noiembrie 2009

Izbavire

Nu am uitat ca zi e vineri,deci e poezie.Am adus din soapte poetice ceva de Daniel Branzai,poezie scrisa in 1980.

Izbăvire

La ceas tacut, intre pamint si cer,
Cind clopotul tariei amuteste,
Cind valul noptii a-nghetat stingher,
Un gind strain in mine se iveste.

Nu-i gindul meu, il recunosc usor
Din viforul ce mi-l strecoara-n suflet,
Din soapta-i cea vicleana-ncetisor
Intinsa cursa pentru al meu umblet.

La ceas tacut, intre pamint si cer
Ingenunchez tacut si-mi strig durerea:
"Parinte ia-mi Tu teama din ungher
Si-n locul ei asterne Tu tacerea".

"De-i sufletu-mi Edenul din-nceput,
Si paznic de mai pus peste gradina,
Asculta-mi glasul binecunoscut,
Ce-ti cere-acum sa ma pazesti de vina".

"Nu poate mintea-mi paznic sa mai stea,
Cind Furu-i mester mare peste fire,
Sint prea plapind si forta nu-i a mea,
Ci-mi trag puterea din dumnezeire".

La ceas tacut, intre pamint si cer,
Am oaspeti noi in pajistea gradinii.
temutul gind s-a dus, tilhar stingher,
L-au pus pe fuga ... razele Luminii.

Daniel Branzai

7 comentarii:

  1. Multumesc pentru acest dar frumos, de vineri.Merita Domnul nostru toata lauda noastra si sa nu contenim a-i aduce onoare si cinste prin tot ce facem. Frumoase versurile!
    Seara placuta sa ai Florine!
    Am primit un email de la tine , dar nu stiu despre ce este vorba caci e scris in engleza si eu....mai putin pricep. Poate ma lamuresti, da?

    RăspundețiȘtergere
  2. Florin, excelent articolul ce l-ai postat la mine pe blog, multumesc mult. Cred ca nu mai e nevoie sa spun ca esti binevenit oricand cu alte articole.

    PS
    Incet, incet ma convingi sa vizitez Grecia.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Doamna Elena,da Domnul nostru merita toata cinstea si lauda.Cat despre e-mailul de care vb.nu stiu nimic.Eu nu v-am trimes nici un e-mail,poate e de la altcineva?Trimeteti-mi textul pe mess si o sa vi-l traduc cu placere.Si vedem despre ce este vorba.O seara plina de bucurie:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos. M-am gandit cumva la inceputul filmului Passion of the Christ, la primele strofe...
    Un weekend excelent!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Turisticus,placerea a fost de partea mea amice,si ma bucur ca mi-ai dat ocazia sa mai postez cate ceva.Te astept cu drag oricand aici:)O seara cat mai placuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Cristake ,ma bucur ca ti-a placut amice.Si eu iti doresc un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a placut finalul...acele raze ale Luminii care ar trebui sa fie in sufletul fiecaruia dintre noi:)

    RăspundețiȘtergere

Scriu tot timpul ceea ce simt,faceti si voi la fel:)