miercuri, 25 noiembrie 2009

Doar un pas

Dragi prieteni,pe baza articolului ce l-am postat,,construind prietenii,,am avut niste comentarii care merita dezbatute.Subscriu din comentariul amicului Cristake,,Apropos, daca - cica- de la dragoste la ura e uneori un singur pas, asa o fi si de la prietenie (sau macar respect) la ranchiuna, dusmanie etc ? ''
si deasemeni si ceea ce s-a intrebat Mel,,.de ce trebuie sa urasti fiinta care pe care ai iubit-o sau care crezi tu ca ti-a facut rau ??? ''As vrea sa vedem niste argumente care ar duce la aceste schimbari de 180 de grade.In primul rand ce ar declansa aceasta stare?Am amintit in articolul meu de gelozie.Haideti sa mergem chiar la radacina problemei si sa vedem ce inseamna gelozia,pentru a putea deosebi sentimentele pe care le simtim in momentul in care se produc anumite schimbari in relatiile dintre oameni.Deci ce inseamna cuvantul gelozie: Trăire sufletească chinuitoare și obsedantă, provenită din faptul sau presupunerea că ființa iubită nu este credincioasă. 2) Sentiment de nemulțumire egoistă, provocat de situația, succesele cuiva; invidie; pizmă.Asta se intampla de obicei cand intre doua parti,apare o a treia parte.Indiferent daca e vorba de doua persoane,doua grupuri,sau doua tabere.Una dintre cele doua parti primare tot timpul e favorizata de cea de-a treia.Iata asa apare gelozia,invidia.Strans legat de gelozie este si sentimentul de ura(dusmanie,rivalitate)Cand persoana iubita flirteaza cu un altul,celalalt devine rival,deci automat adversar.Incepe intre cei doi o lupta pentru dragostea persoanei iubite.Deci de aici descinde ura.Ca raspuns la comentariul lui Mel,am dat doua exemple:tradarea increderii si tradarea dragostei.Cele mai elocvente exemple care pot duce in cealalta extrema.Tradarea, este un cuvant greu si numai cand il auzi,nu mai spun sa experimentezi gustul ei amar.Cum v-ati simti daca cel mai bun prieten v-ar trada increderea pe care i-ati acordat-o? banuiesc ca nu bine.Iata un motiv serios pentru care trebuie sa ne alegem cu grija prietenii si mai mult decat atat trebuie sa ne ingrijim de prieteni constant pentru a nu da motive de gelozie,invidie care mai departe sa se prefaca in dusmanie.De multe ori sentimentele se schimba si in mila,repulsie sau indiferenta.Deja cand s-a ajuns la indiferenta,relatia dintre cei doi este moarta.In toate aceste lucruri, e o parte care tine mult de noi si are un rol important intr-o prietenie.Cat frau sa dam la limba atunci cand ne deschidem inima in fata unui prieten.Majoritatea raului pleaca de la vorbe,uite ce-a zis ala,uite ce-a facut celalalt.Fiecare dintre prietenii pe care ai avem,au un rol in viata noastra.Depinde de noi cata insemnatate dam fiecaruia in parte.Atunci cand am gresit fata de un prieten,cel mai intelept lucru pe care il poti face ,este sa-ti ceri iertare sincer.Asta e un medicament pentru inima ranita,chiar daca de multe ori nu are efect imediat,cu timpul ajuta la vindecarea ranilor.Spunea cineva:am iesit in lume sa caut un prieten,si n-am gasit niciunul.Am iesit in lume ca sa fiu prieten,si am gasit prieteni pe tot drumul.Prietenii adevarati sunt rari si foarte greu de gasit,de aceea cand ati gasit unul va puteti numi binecuvantati.Ca sa iti poti face prieteni buni,trebuie mai intai tu sa dovedesti ca esti un bun prieten.Totul este doar un pas,dar depinde mult si de tine in ce directie faci acest pas.




7 comentarii:

  1. Nu prea am ce adauga la cele spuse de tine, mon ami. Am trait si eu gelozia (aia amoroasa), am scapat de ea, slava Domnului - iar acuma cred ca e si o chestiune de minte matura (sau nu, dupa caz). Eu unul, merg pe incredere multa - ofer si pretind - si zau ca e gigea asa. Nu ai probleme, nu te doare capul. O prinzi in pat cu altul, ii rupi picioarele, dar pana atuncim de ce sa nu fii senin? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Esti fericit omule,no stress at all!Eu nu i-as rupe picioarele ca dup'aia nu mai pot sa-i dau papucii:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-a placut argumentatie ta Florine...ha ha ha desigur papucii sunt neaveniti daca ii rupi picioarele, asa ca mai bine ii dai papucii..=))

    RăspundețiȘtergere
  4. e o problema delicata! si aici, fiecare( re)actioneaza diferit!
    ese important ca inainte de a da frau maniei ,trebuie sa fim intelepti si echilibrati in decizii!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Doamna Elena,cred ca treaba cu papucii e mult mai simpla:))Daca-i rupi picioarele te mai poate da si in judecata=))O seara plina de bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Kis,sunt de acord cu tine,dar e greu sa-ti infranezi sentimentele atunci cand esti pus in fata faptului implinit.O seara cat mai placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. O capodopera de articol dupa parerea mea...foarte frumos expus si mari vorbe si iei imortalizate aici...daca toti am tine cont de aceste lucruri, sigur am reusi sa fim mai fericiti...de asemenea, zic eu, trebuie sa invatam si sa pretuim ceea ce avem:)...toate cele bune Florin:)

    RăspundețiȘtergere

Scriu tot timpul ceea ce simt,faceti si voi la fel:)